Handelsbetingelser
Little Hugs
Valbyvej 57, Nr. 15
3200 Helsinge
TLF: 42915799
CVR: 41255927
Betaling
Little Hugs modtager online betalinger med; Dankort, Visa/Dankort, Mastercard, Mobilepay Online.
Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.
Ved betaling med Visa Electron og Mastercard Debit, som er debitkort, vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen.
Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Danmark – Kroner (DKK)
Little Hugs benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.
Little Hugs’s egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.
Betaling med ViaBill
Du kan vælge at benytte ViaBill, når du handler via os.
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din
månedsydelse den 20. i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.
Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.
Læs mere her: www.viabill.com/kredit
Levering
Leveringstiden for din ordre er 1-3 hverdage for varer på eget lager.
Leverings område: Vi leverer varer indenfor EU’s grænser – Danmark, og kun til brofaste øer.
Ønskes levering til et andet land end Danmark – Skriv venligst en mail til info@littlehugs.dk for at få oplyst pris.
Little Hugs afsender varer med følgende: GLS – Erhverv, GLS – Privat, GLS – PakkeShop, Transportfirmaer, PostNord
* 1-3 dages levering gælder for varer på eget lager.
Hos Little Hugs sender vi dine varer, som er på eget lager samme dag, eller efterfølgende hverdag. Varer på vores fjernlager afsendes som udgangspunkt inden for 2-10 hverdage. Bemærk der kan forekomme længere leveringstid ved udsalg samt højsæson. Vi sender varer i Danmark, dog kun til brofaste øer.
Ved varer på fjernlager vil leveringstiden variere. Leveringstiden vil altid fremgå under hver enkelte vare. Produkter som er håndlavet, speciel designet m.m, kan også have længere leveringstid end angivet på siden. Bliver vi opmærksomme på længere leveringstid, vil vi altid forsøge at gøre opmærksom på dette, inden den forventede leveringstid er overskredet.
OBS: Produkter som er lavet efter bestilling – som fx. senge med lang leveringstid – kan der forekomme forsinkelser. Dette kan have noget at gøre med materiale mangel, sæson, antal af ordrer m.m. Vi forsøger ALTID at følge op på ordrer, og når vi bliver opmærksomme på eventuelle forsinkelser, vil straks gøre opmærksom på dette.
Vær opmærksom på, at pakker sendt fra vores fjernlager i udlandet, i de fleste tilfælde bliver leveret til private adresser i Danmark af PostNord/GLS (eller andet transportfirma) og ikke til den ønskede pakkeshop.
Vi sender bestillingerne med PostNord, GLS eller transport firma, afhængig af det valgte produkt.
Vores normale leveringstid i Danmark fra bestilling til levering er 1-3 hverdage (man-fre) Når din bestilling er behandlet og forlader vores lager, modtager du en e-mail med en forsendelsesbekræftelse. I den e-mail er der også et link til et trackingnummer, så du kan følge pakken online hos GLS og PostNord
Bemærk venligst, at vores leveringstider skal ses som vejledende, da vi ikke kan helgardere os mod eventuelle forsinkelser.
Del-levering
For at du kan modtage dine varer så hurtigt som muligt, kan det ske, at din ordre deles op i flere forsendelser. Efter du har foretaget din bestilling, får du en ordrebekræftelse per e-mail. Når dine pakker forlader vores lager, får du en separat e-mail med et link til et trackingnummer for hver enkelt pakke.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@littlehugs.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normalt post. Dette gælder for: Klatrestativerne Sailor, Rocket, Domino og Zebra (alle udstyrsvarianter.), vægribberne S7, R4, S4, alle varianter af senge.
Udgifter i forbindelse med returnering af disse forventes højst at udgøre: 549 DKK
Vi behandler din retursag indenfor 14 dage
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Ikke afhentede pakker
Pakker der ikke afhentes inden for 14 dage i kundens ønskede pakkeshop sendes automatisk retur til Little Hugs.
At lade pakken gå uafhentet retur betragtes IKKE som en fortrydelse af købet, førend kunden har kontaktet Little Hugs pr. mail. I tilfælde af fortrydelse af købet afholdes udgifter til returnering af uafhentede pakker af kunden (gældende fragtsats, til pakkeshop 49 kr.). Ønsker du varen fremsendt på ny koster det gældende fragtsats
Du er mere end velkommen til at kontakte os på info@littlehugs.dk for yderligere information.
Varens stand ved returnering
Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Little Hugs at vurdere varens stand.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet – senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder)
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.