Handelsbetingelser

Little Hugs
Valbyvej 57, Nr. 15
3200 Helsinge
TLF: 42915799
CVR: 41255927

Betaling

Little Hugs modtager online betalinger med; Dankort, Visa/Dankort, Mastercard, Mobilepay Online.
Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.
Ved betaling med Visa Electron og Mastercard Debit, som er debitkort, vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen.
Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Danmark – Kroner (DKK)
Little Hugs benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.
Little Hugs’s egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.
Betaling med ViaBill
Du kan vælge at benytte ViaBill, når du handler via os.
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din
månedsydelse den 20. i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.
Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.
Læs mere her: www.viabill.com/kredit

Levering

Leveringstiden for din ordre er 1-3 hverdage for varer på eget lager.
Leverings område: Vi leverer varer indenfor EU’s grænser – Danmark, og kun til brofaste øer.
Ønskes levering til et andet land end Danmark – Skriv venligst en mail til info@littlehugs.dk for at få oplyst pris.
Little Hugs afsender varer med følgende: GLS – Erhverv, GLS – Privat, GLS – PakkeShop, Transportfirmaer, PostNord
* 1-3 dages levering gælder for varer på eget lager.
Hos Little Hugs sender vi dine varer, som er på eget lager samme dag, eller efterfølgende hverdag. Varer på vores fjernlager afsendes som udgangspunkt inden for 2-10 hverdage. Bemærk der kan forekomme længere leveringstid ved udsalg samt højsæson. Vi sender varer i Danmark, dog kun til brofaste øer.
Ved varer på fjernlager vil leveringstiden variere. Leveringstiden vil altid fremgå under hver enkelte vare. Produkter som er håndlavet, speciel designet m.m, kan også have længere leveringstid end angivet på siden. Bliver vi opmærksomme på længere leveringstid, vil vi altid forsøge at gøre opmærksom på dette, inden den forventede leveringstid er overskredet.
OBS: Produkter som er lavet efter bestilling – som fx. senge med lang leveringstid – kan der forekomme forsinkelser. Dette kan have noget at gøre med materiale mangel, sæson, antal af ordrer m.m. Vi forsøger ALTID at følge op på ordrer, og når vi bliver opmærksomme på eventuelle forsinkelser, vil straks gøre opmærksom på dette.
Vær opmærksom på, at pakker sendt fra vores fjernlager i udlandet, i de fleste tilfælde bliver leveret til private adresser i Danmark af PostNord/GLS (eller andet transportfirma) og ikke til den ønskede pakkeshop.
Vi sender bestillingerne med PostNord, GLS eller transport firma, afhængig af det valgte produkt.
Vores normale leveringstid i Danmark fra bestilling til levering er 1-3 hverdage (man-fre) Når din bestilling er behandlet og forlader vores lager, modtager du en e-mail med en forsendelsesbekræftelse. I den e-mail er der også et link til et trackingnummer, så du kan følge pakken online hos GLS og PostNord
Bemærk venligst, at vores leveringstider skal ses som vejledende, da vi ikke kan helgardere os mod eventuelle forsinkelser.

Del-levering

For at du kan modtage dine varer så hurtigt som muligt, kan det ske, at din ordre deles op i flere forsendelser. Efter du har foretaget din bestilling, får du en ordrebekræftelse per e-mail. Når dine pakker forlader vores lager, får du en separat e-mail med et link til et trackingnummer for hver enkelt pakke.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@littlehugs.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes: Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normalt post. Dette gælder for: Klatrestativerne Sailor, Rocket, Domino og Zebra (alle udstyrsvarianter.), vægribberne S7, R4, S4, alle varianter af senge.
Udgifter i forbindelse med returnering af disse forventes højst at udgøre: 549 DKK

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Ikke afhentede pakker

Pakker der ikke afhentes inden for 14 dage i kundens ønskede pakkeshop sendes automatisk retur til Little Hugs.
At lade pakken gå uafhentet retur betragtes IKKE som en fortrydelse af købet, førend kunden har kontaktet Little Hugs pr. mail. I tilfælde af fortrydelse af købet afholdes udgifter til returnering af uafhentede pakker af kunden (gældende fragtsats 59,-). Ønsker du varen fremsendt på ny koster det gældende fragtsats
Du er mere end velkommen til at kontakte os på info@littlehugs.dk for yderligere information.

Varens stand ved returnering

Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Little Hugs at vurdere varens stand.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet – senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder)
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Forbehold for varegengivelse

Da de aktuelle farver, du ser i webshoppen, afhænger af din skærm, kan vi ikke garantere, at din skærm viser den akkurate farve, som varen har ved levering. Vi bestræber os dog på tydeligt og klart at gengive farve, snit og materiale under hvert produkt.

Eventuelle fejl på siden

Fejl sker – men det er heldigvis sjældent. I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen.
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

Copyright

Alt indhold på denne hjemmeside, såsom tekst, grafik, logoer, lydklip, digitale downloads og anden software tilhører littlehugs.dk eller vores leverandører, og er beskyttet af både danske og internationale ophavsrettigheder.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation.
Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Little Hugs i rimelig tid efter at du har opdaget fejlen. 
Her anses max. to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger.
Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.
Little Hugs dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.
Ved returnering kontaktes virksomheden:
Little Hugs
Hjertegræsvej 1
3300
TLF: 42915799
Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav, og kun med omdeling.

Kunde- & Privatlivspolitik

Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.
For at du kan indgå aftale med Little Hugs, har vi brug for følgende oplysninger:
. Navn
. Adresse
. Telefonnummer
. E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Little Hugs og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren og de ansatte for Little Hugs har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige i Little Hugs er: Little Hugs
Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Som registreret hos Little Hugs har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til salg@littlehugs.dk.
Cookies
På https://www.littlehugs.dk/little-hugs-stag anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, se vejledningen på Webshop Cookies og Privatlivspolitik.
Log-statistik
Vi bruger en log-statistik på https://www.littlehugs.dk/little-hugs-stag, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Little Hugs’s hjemmeside.
Forbrugerbeskyttelse
Læs mere om din beskyttelse som forbruger når du køber via en PensoPay betalingsløsning:
https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/

Klagemuligheder

Ved klage skal vores e-mail adresse angives: info@littlehugs.dk samt hjemmesiden du har købt varen på.
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus (Link).
For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform.
ec.europa.eu

Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende) Til: Little Hugs Valbyvej 57, Nr. 15 3200 Helsinge Danmark E-mail: info@littlehugs.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer:

 
Ordre nr:                             Bestilt den:                        Modtaget den:
 

 
Købers navn:                                                 Købers adresse:
 

 
Købers underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
 

 
Dato